Handleiding bouwnummerteksten

Onderaan deze pagina vind je de button naar de handleiding voor bouwnummer specifieke teksten. Uit onderzoek op de websites blijkt dat ‘de plaatjes’ en kenmerken het belangrijkst zijn als het gaat om woningtypes en bouwnummers. Via eye-tracking is duidelijk dat hier de meeste aandacht naar gaat. Teksten zijn volledig secundair en worden pas veel verder in het koopproces belangrijk en daadwerkelijk gelezen.

Samenvatting handleiding

Volledig specifieke bouwnummerteksten zijn absoluut een nice to have in het geheel aan content. Bouwnummerteksten maken we voor het gros aan projecten dan ook alleen in de eerste alinea specifiek. De 2e en 3e alinea kun je generiek overnemen uit de handleiding voor bouwnummer specifieke teksten.

Uiteraard ben je vrij om op detailniveau deze generieke teksten aan te passen naar je eigen project.

Of voor je eigen project zelf de 2e en 3e alinea te schrijven, alinea’s samen te voegen of in te knippen en plakken.

BNR'S DO

  • De 1e alinea is beschrijvend en verleidend als het gaat om hoe een bouwnummer er extern uitziet of op welke locatie het in een plan ligt. Denk aan baksteenkleur, kozijnen of dakpannen.
  • De 2e alinea beschrijft het interieur van de begane grond.
  • De 3e alinea beschrijft het interieur van de 1e en 2e verdieping of in het geval van een appartement de slaapkamers en badkamer.
  • Op woningtypeniveau in Salesforce USP's toevoegen.

BNR'S DON'T

  • De tekst te lang maken is een no go. Let er goed op dat je je houdt aan maximaal 1500 tekens. De teksten komen namelijk ook terug in de digitale brochure. Als je de tekst te lang maakt dan toont dit niet goed in de brochure.
  • Gebruik geen bullets in plaats van omschrijving - beknopte info komt terug onder de tab Kenmerken.
  • Probeer niet teveel info over duurzaamheid te vermelden in de BNR tekst. Gebruik daarvoor de USP's!
  Schrijfregels
  Richtlijnen USP